top of page
Search

‏פרוייקט אישי- מאחורי הקלעים

Updated: Oct 28, 2021

בלי יותר מידי דיבורים, הנה ההסברים:


1. התפרצות הר געש:

הרעיון הגיע אלי מניסוי בשיעור מדעים שערכנו בכיתה אהההמממ לא זוכרת בדיוק....

ניסוי די מוכר: מערבבים יחד חומץ ואבקת אפיה וזה יוצר פיצוץ (לא עפים ממנו באוויר, לא להבהל. זה רק מלכלך) אני לקחתי את זה לכיוון שלי.


בתחילה הכנתי את כלי הקיבול שהיה מורכב מצלחת חד"פ מודבקת בעזרת דבק חם לכוסית של קינוח (אני די נאמנה לקונספט חחח) שגזרתי לה את הקצה (בגלל זה היא נראית ככה).



חיכיתי שיתייצב ובינתיים טחנתי ביסקוויטים ולהם הוספתי חמאה מומסת+ קקאו וערבבתי עד שקיבלתי מסה נוחה לעיבוד (זה דרש הוספת חמאה נוספת, אך הגעתי לבסוף למרקם הרצוי)


יצרתי צורה של הר ע"ג הכוסית (ששמש לי ככלי קיבול ל'לָבַּה') והכנסתי לקירור.


בינתיים טחנתי ביסקוויטים נוספים לחול שסביב להר, וערבבתי בכלי נפרד את אבקת האפיה (חבילה אחת, למי שמעוניין) עם צבע מאכל אדום. ולאחר מכן הכנסתי למזרק חומץ.


בניתי את סט הצילומים, הרקע, הצבת ההר, מילוי הכוסית בא"א, הבובות.....


כיוונתי את הספיד לייט (פלאש שמתחבר מעל המצלמה) לכיוון התקרה שהחזירה לי אור מעולה.


ו-הגיע זמן האמת: לקחתי את המזרק והזרקתי לתוך ההר.




את מה שקרה שם אני משאירה לדמיון שלכם+ תמונה למזכרת.



2. אתר בניה:

הקיר שבאמצע הבניה עשוי מ....... מיני אלפחורס, מלט= מריבת חלב, שאריות חול ולכלוך= קוקוס.


(שמתם לב לפועל שדרך על המלט והשאיר אחריו שובל עקבות?)


לתמונה הזאת לא השתמשתי בתאורה מיוחדת, העמדתי את הסט במקביל לתאורה הרגילה שבבית וזאת התוצאה.


וזאת תמונה אחרי שהעירייה פירקה את הבניה הלא חוקית:


3. נהנים בשלג:


לסט הזה השתמשתי במינימום מצרכים: אבקת סוכר וקמח.




בניתי את ההר מקמח ומיקמתי את הבובות המתוקות האלו במיקומים אסטרטגיים שונים, כיוונתי את הספיד לייט מהצד והחזרתי את האור בעזרת קאפה. רציתי להשיג תאורה צידית שתייצר לי דרמה בתמונה.



ופידרתי בעזרת מסננת קטנה אבקת סוכר ליצירת שלג.



וזהו, יש עוד מה לומר?


4. מטיילים בדרך לפסגה:


זאת הייתה תמונה אתגרית במיוחד משום שהיא שילבה בתוכו אלמנט עם פוטנציאל התנמסות, אל דאגה היה שם ג'לטין. אבל גם לזה יש גבול...


המצרכים:

*קוקוס צבוע בצבע מאכל ירוק- דשא.

*שברי שוקולד קטנטנים שאיבקתי באבקת סוכר, ליצירת אפקט החול שעל האבן.

*פייטה (שבבי וופל מקורמלים, נמכר בחנויות מתמחות לאפיה)- השביל בכבודו.

*ו-מוס שוקולד, בתפקיד ההר.

(בסוף לא השתמשתי בעצים)



סידרתי הכל על גבי דף A4 פשוט של מדפסת (תבינו מה הסדר גודל של כל הסט...) כדי שאוכל אח"כ להרים בקלות ולזרוק לפח ושיהיה פחות לכלוך ובלאגן על השולחן.






5. נהנים על שפת הים (לא אוכל להכביר במילים, אבל הכל אכיל)


ניצלתי את עוגת יום ההולדת שלי ויצרתי תמונה נוספת.


ועל כך אכתוב פוסט נפרד בקרוב....






כתבו לי בתגובות איזה ביצוע הכי אהבתם, ומה התמונה המקורית ביותר לדעתכם.


‎‎‎

ואם אהבת את הכתיבה והביצוע, יותר ממזמינה אותך ללחוץ על הלב שצד הימני



582 views5 comments
bottom of page